טיפול בכאבי מפרקים ע"י אבחון באמצעות גלגל העין

אירידיולוגיה – תורת האבחון באמצעות גלגל העין, מאפשרת לפענח את הסיבה הבסיסית להתפתחות דלקות וכאבים במפרקים.

המפרק נמצא בנקודת מפגש של שתי עצמות או יותר בגוף. המפרקים שלנו מחולקים, לרוב, למפרקים קטנים, למפרקים גדולים, וכן עמוד השדרה ולמפרקים מדומים (בין עצמות האגן) אשר בהם לא מתבצעת תנועה. תפקידו של המפרק לאפשר תנועה חלקה של האיברים הרלוונטיים. וזאת הודות למבנה המורכב ממנו בנוי המפרק -המעטפת (קופסית) סביב המפרק והרצועות המייצבות אותו, הסינוביה – הקרום המצפה את המפרק האחראי על חילוף החומרים במפרק ומייצר בין השאר נוזל סינוביאלי המשמש כחומר סיכה (המאפשר בעצם את התנועה החלקה), והסחוס, הנמצא על קצוות העצמות ומשמש כמעין בולם זעזועים. הסחוס מגן על העצמות ומייצר ביניהן שכבה חלקה, החיונית לתנועתיות החלקה של המפרק. על מנת לעמוד בעומס הרב המופעל עליו, על המפרק להיות בנוי בצורה חזקה ויעילה, שתאפשר לו לקיים את תפקידו כהלכה.
רובנו נסבול במהלך חיינו מכאבים באחד המפרקים או יותר. המושג כאבי מפרקים מתייחס לכל כאב המופיע במפרק, כאב יכול להופיע במפרקים קטנים לדוגמה כפות ידיים,או מפרקים גדולים לדוגמה בברכיים ובגב. דלקת פרקים היא הבעיה הנפוצה שגורמת לכאב פרקים ולהפרעות קשות בתפקוד הכללי של המפרק. הדלקת יכולה להיגרם על רקע גורמים שונים, אך הגורם הנפוץ ביותר הוא אוטואימוני – מצב בו נוגדני הגוף תוקפים רקמות בריאות והורסים אותם.

קיימות סיבות נוספות לכאבי מפרקים, החל ממצבים שכיחים כגון פגיעות עומס יתר לאחר פעילות גופנית, וכן מחלות דלקתיות וניווניות רבות הגורמות לדלקות וכאבים במפרקים.

עבור אנשים בריאים הסובלים מכאבי מפרקים ממושכים מומלץ לפנות לאבחון ובדיקה באמצעות גלגל העין, באמצעות אבחון דרך גלגל העין ניתן לאבחן ולתת טיפול ממוקד ויעיל על מנת לקבל טיפול ראשוני מהיר ומיידי עם הופעת הסימפטומים של המחלה – עוד לפני שנגרם נזק למפרקים.

ד"ר אליהו לביא כיצד ניתן לטפל ולהקל על כאבי מפרקים?

1. מומלץ לשלב תמציות צמחי מרפא נוגדי דלקת כגון צמח הTabebuya הוא משפיע על מערכת החיסון וכן מנקה את הגוף ברובד התא ובכך מנקה את הדלקת.
צמח נוסף שיעיל לטיפול בדלקת פרקים הוא שן הארי – taraxacum יש להשתמש דווקא בשורש הצמח ולא בעלים.
תרכובת השמנים "שמן ספיד" תרכובת זו בעלת יכולות מופלאות לטיפול בכאבי ודלקות פרקים, עד כדי העלמתם לצמיתות.
2. חימום המפרקים בעזרת משחות, אמבטיה או מקלחת חמה, בקבוק מים חמים,או כרית חימום.
3. מומלץ לבצע פעילות גופנית דוגמאת יוגה, פילאטיס או שחייה. במיוחד במזג אויר קר חשוב להניע את המפרקים כדי למנוע נוקשות.
4. שיפור מצב הרוח: אנשים עם כאבים כרוניים סובלים יותר מדיכאון, חרדה ועצבנות. כאשר מצב הרוח משתפר ואנחנו עסוקים ופעילים, המוח יכול להתגבר ביתר קלות על הכאב.

לכתבה על ד"ר אליהו לביא: כיצד לשפר ולחזק את הריכוז והזיכרון לחץ כאן

small_c_popup.png

רוצים להתייעץ איתנו? אפשר להשאיר כאן פרטים

קצת פרטים ונחזור אליכם