אבחון של ירידה במשקל באמצעות אירידיולוגיה

אתם אוכלים נכון, עושים פעילות גופנית ומחוג המשקל עדיין לא זז? אולי אבחון באמצעות אירידיולוגיה הוא הפתרון לבעיה

 

ההשמנה היא גורם המוות החמישי בעולם, כאשר ההערכות הן שכ- 2.8 מיליון איש מתים בכל שנה מעודף משקל. הסיכוי של אדם שמן להגיע לגיל 70 הוא 70% בלבד. ההסתדרות הרפואית והחברה לחקר וטיפול בהשמנה קבעו כי השמנה היא מחלה. עודף משקל והשמנת יתר אינם בעיה קוסמטית בלבד אלא קשורים באופן ישיר למשהו הרבה יותר חשוב: הבריאות. השמנת יתר היא בעיה בריאותית ממעלה ראשונה המלווה במספר רב של סיכונים כמו: התפתחות סוכרת סוג 2, מחלות לב וכלי דם וממאירויות שונות. בנוסף, קשורה ההשמנה גם לבעיות פסיכולוגיות כגון הערכה עצמית נמוכה, דיכאון ואכילת יתר.

 

בשנים האחרונות עולים משמעותית שיעורי ההשמנה ועודף המשקל במבוגרים ובילדים, להשמנה גורמים רבים: גנטיים, מטבוליים, התנהגותיים וחברתיים אך, הסיבה העיקרית להשמנה היא חוסר איזון בין כמות הקלוריות הנצרכת על ידינו ביום לבין כמות הקלוריות אותה אנו מוציאים. במילים אחרות, אנו אוכלים יותר משאנו שורפים והתוצאה – עלייה מתמדת במשקל.

 

אך מה קורה אם אנו עושים הכל נכון, ועדיין אין תוצאות? והמשקל תקוע או אפילו במגמת עלייה תמידית.

לפני שאתם מפנים אצבע מאשימה אל עצמכם, ראשית כל עליכם להבין כי יש סיבות לכך שהמשקל “תקוע” ומסרב לרדת.

 

 

ד"ר אליהו לביא מסביר מהם הסיבות לעליה במשקל 

באמצעות אבחון באירידיולוגיה, שיטת אבחון דרך גלגל העין בדרך זו ניתן לדעת מה עוצר את תהליך הירידה במשקל, וכך להתאים תוכנית תזונה טבעית וממוקדת לבעיה.

 

תפקוד בלוטת התריס – קשר שחייבים לשים אליו לב הוא הדוק יחסית – הקשר בין בעיות בבלוטת התריס לבין השמנת יתר. בד"כ נהוג לייחס למצב של תת פעילות של בלוטת התריס, היפותאירואידיזם. במקרה הזה, בפשטות, קצב הייצור והשחרור של ההורמונים לזרם הדם על ידי הבלוטה אינו מספק. כך הגוף שורף פחות קלוריות, וסביר שהמשקל יעלה.

 

חוסר בשעות שינה – כאשר אנחנו ערים יותר שעות, יש לנו זמן רב יותר לאכול. מחקרים מראים שחוסר בשינה גורם לנו לפנות למזונות עתירים בקלוריות ובסוכר, עשירים בשומן ופחמימות ודלים בסיבים. בנוסף, לחוסר שינה יש גם השפעה פיזיולוגית. כשלא ישנים מספיק, עולים בגופנו רמות הורמונים אשר מעודדים רעב ואכילה, ובמקביל יורדים הורמוני השובע, כך שאנו צריכים לאכול יותר אוכל על מנת לשבוע.

 

רגישות לגלוטן – אנשים רבים רגישים לגלוטן ואינם מודעים לכך. למעשה מדובר באלרגיה הגורמת לדלקתיות במערכת העיכול, וכתוצאה מכך קיימת הרגשת נפיחות וההרגשה הכללית רעה. לעיתים  הרגישות קיימת רק לגלוטן חיטה ולא לגלוטן שיפון או כוסמין.

 

תרופות – אחת מתופעות הלוואי של חלק מהתרופות היא עליה במשקל. לדוגמא: נוגדי דיכאון, סטרואידים, טיפולים הורמונלים ועוד. לעיתים העלייה במשקל כתגובה לנוגדי דיכאון נובעת פשוט מהעובדה כי מצב הרוח משתפר והתיאבון חוזר לקדמותו. במידה ויש חשש כי ההשמנה נובעת מהטיפול התרופתי, בחלק מהמקרים ניתן להחליף תרופות קונבנציונליות בטיפולים אלטרנטיביים, אולם יש להיוועץ ברופא ובמטפל מוסמך ואחראי.

 

קנדידה – קנדידה אלביקנס היא אורגניזם פטרייתי הנמצא במעיים. במצב רגיל, היא נשלטת על ידי מערכת החיסון וחיידקי מעיים מועילים. במצבים בהם הקנדידה מתרבה, היא משתנה מצורה פשוטה ובלתי מזיקה, לצורה פולשנית בעלת מבנים דמויי שורש ארוך החודרים לרירית המעיים. חדירה זו עשויה לפרק את הגבול בין מערכת הדם לבין דרכי המעיים, ולגרום למגוון תסמינים כגון בעיות עיכול, בעיות בדרכי השתן, עצבנות, זיהומים פטרייתיים מתמשכים, מערכת חיסונית מוחלשת, אלרגיות למזונות או תשוקה עזה לסוכרים ומאפים.

 

כל הסיבות המוזכרות לעיל יכולות להוות סיבה לעלייה במשקל או לחוסר ירידה במשקל. במידה ושללתם סיבה רפואית מומלץ לפנות לאבחון מטפל ומאבחן באמצעות אירידיולוגיה על מנת לראות את התוצאות הרצויות במשקל.

 

ד

ד"ר אליהו לביא אבחון של ירידה במשקל באמצעות אירידיולוגיה

small_c_popup.png

רוצים להתייעץ איתנו? אפשר להשאיר כאן פרטים

קצת פרטים ונחזור אליכם