אבחון בחוסר איזון נפשי באמצעות אירידיאולוגיה

טיפול בחוסר איזון נפשי

מצבים כרוניים כמו תסכול מתמשך בעבודה, תחושת שחיקה, אי שביעות מהחיים, נשואים או זוגיות לא מאושרת רווית משברים או מצוקה כלכלית מתמשכת עלולים להביא לחוסר איזון נפשי קשה וממושך.

 

המילים חוסר איזון נפשי מייצגות את כל התחושות שאנשים מתארים כלחץ, סטרס ומתח נפשי. למעשה, המשמעות של חוסר איזון נפשי (ובאופן עקיף של כל המושגים שמנינו זה עתה) זוהי: תגובה רגשית וגופנית למצב בו כמות הקונפליקטים והעומסים בחיי האדם גדולה מכמות המשאבים שיש בידיו כדי להתמודד עמם.

 

המאה ה 21 היא מאה תובענית ביותר עבור כל אדם, אנשים חיים בתוך מערך ציפיות וסטנדרטים גבוהים – ציפיות מעצמם ושל הסביבה. זו תקופה שמזמנת עומס רגשי גבוה מעבר למה שנפש האדם יכולה להכיל ולהתמודד.  מי מאיתנו לא מתמודד עם כמות גדולה של משימות ומטלות במהלך היום? כולנו נאלצים להספיק  להתמודד ולהשקיע במשימות הקשורות בעבודה, בבית, עם המשפחה והילדים וכל זה ביום אחד. אפילו אם יש לנו "משימות פנאי" גם הן לא תמיד נחוות כחיוביות ומוסיפות על המתח והלחץ.

במהלך המאה האחרונה יותר ויותר מייחסים חשיבות למצבה של נפש האדם כגורם משפיע וישר על מצב פיזי ועל מחלות גופניות. על כן ישנה חשיבות רבה להעניק משקל ראוי לבעיות אלו כיוון שלחץ כרוני או לחץ מתמשך אינו רק פוגם באיכות החיים הנפשית שלנו אלא גם בבריאות הפיזית והנפשית שלנו.

תסמינים רגשיים הנובעים מהתמודדות עם מתח נפשי עשויים להשתנות מאדם לאדם, אולם הנפוצים שבהם כוללים רמת חרדה גבוהה, התקפי זעם, היפראקטיביות, כעס, חוסר סבלנות והפרעות במצב הרוח. במידה ומדובר בסטרס כרוני, ילדים, בני נוער ומבוגרים יפגינו גם תסמינים של דיכאון ופסימיות לגבי עתידם. בנוסף, חוסר איזון נפשי יכול לגרום לסובלים ממנו לוויכוחים מיותרים עם יקיריהם, לאיבוד עניין בקיום יחסי מין ולעשות שימוש במנגנוני התמודדות לא בריאים ולא יעילים אשר גורמים להחמרת הסימפטומים השונים שהם חווים, כגון הפרעות אכילה, עישון בלתי פוסק, שימוש בסמים ושתיית אלכוהול.

 

ד"ר אליהו לביא מסביר על אבחון חוסר איזון נפשי באמצעות אירידיולוגיה

אבחון של חוסר איזון נפשי הנעשה באמצעות גלגל העין בו ניתן לראות חיבור בין האבחון הנפשי – רגשי לבין האבחון הפיזי הדבר נותן בידינו כלים המעצימים את יכולת האבחון, כדי לכוון את הנבדק למסלול ריפוי מהיר, ולעלות על מסלול חיים תקין הממצא את הפוטנציאל הקיים במטופל. ניתן לצפות מצבים רגשיים, לחצים נפשיים וחוסר איזון נפשי המושפעים מטראומות שאירעו בתקופות שונות של החיים, רמות מתח, חולשות מולדות, נטיות גנטיות, עכבות רגשיות, שבהכרח יכולות להשפיע באופן פיזי על תפקודים של איברים שונים בגוף.

חוסר איזון נפשי הוא אבי כל המחלות, ולכן טיפול במצבים של לחץ נפשי הוא הכרחי על מנת למנוע מחלות נוספות, אחרות ומגוונות. קיימת חשיבות רבה לאיזון עודף המתח והסטרס על מנת לאפשר למערכת העצבים לשוב לאיזון ולפעול בצורה תקינה, עיקר הטיפול נעשה ע"י צמחי מרפא

צמח מועיל מאוד לשינוי תהליכים הוא צמח ההיפריקום. ברפואה הקונבנציונלית הצמח נמצא בתרופה בשם REMOTIV ואפשר להשיגה בבית מרקחת רק ע"י מרשם רופא. ברפואה הטבעית אנחנו לא ממליצים להשתמש בתרופה, אפילו אם היא מוגדרת יותר טבעית משאר התרופות הפסיכיאטריות וזאת משום שאין את כל מרכיבי הצמח השלם וכך הצמח מאבד מכוחו הטבעי הבסיסי של לחות, יובש, חום וקור וחיזוק של איברי הגוף.

צמח נוסף שיכול להועיל רודיולה זהו צמח חזק מאוד, מעורר, מסייע במצבי דיכאון וחרדה, קשב וריכוז.

 

לכתבה בערוץ 7 על ד"ר אליהו לביא: כיצד נשמור על גוף רענן וחזק לחץ כאן

 

לאתר המלצה בו מספרת לקוחה על הטיפול שעברה לפחדים ודיכאונות אצל ד"ר אליהו לביא לחץ כאן

small_c_popup.png

רוצים להתייעץ איתנו? אפשר להשאיר כאן פרטים

קצת פרטים ונחזור אליכם